Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

ΓΙΩΡΓΟΣ - ΜΑΝΟΣ: ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΧΟΝΤΑΙ!

Τελετή Μνήμης Παρασκευή 
1η Νοεμβρίου 7μμ 
Λ. Ηρακλείου 420

Την 1η Νοεμβρίου 2013, δυο νεαροί Έλληνες, δύο αδέρφια μας, ο Μάνος Καπελώνης και ο Γιώργος Φουντούλης, δολοφονήθηκαν άνανδρα έξω από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής, στο Νέο Ηράκλειο. 

Δολοφονήθηκαν γιατί ήσαν Εθνικιστές και Χρυσαυγίτες.

Η Χρυσή Αυγή δεν ξεχνά τους Ήρωες Αγωνιστές της.

Καλούμε όλους τους Έλληνες στην τελετή μνήμης και απόδοσης τιμής, την 1η Νοεμβρίου στο σημείο της δολοφονίας, στην Λεωφόρο Ηρακλείου 420, στις 19:00

Για να στείλουμε και πάλι το μεγάλο μήνυμα της Εθνική Αντίστασης.

ΓΙΩΡΓΟΣ - ΜΑΝΟΣ: ΑΘΑΝΑΤΟΙ!
ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΧΟΝΤΑΙ!

Παρασκευή 1η Νοεμβρίου 7μμ 
Λ. Ηρακλείου 420


Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Α ΡΕ ΦΑΣΙΣΤΑ ΜΕΤΑΞΑ.

Πως γίνεται ο "φασίστας Μεταξάς" να κήρυξε τον "πόλεμο στον φασισμό";

Κάποτε ο Χριστός, ενώ δίδασκε στο ιερό, ήρθαν κοντά του οι αρχιερείς και τον ερώτησαν αγανακτισμένοι: «Με ποια εξουσία τα κάνεις όλα αυτά; Ποιος σου έδωσε αυτή την εξουσία;»


Και ο Χριστός τους απάντησε: «Θα σας ρωτήσω και εγώ έναν λόγο, και αν μου απαντήσετε, θα σας πω και εγώ με ποια εξουσία τα κάνω αυτά. Το βάπτισμα του Ιωάννη (του Προδρόμου) από πού ήταν; Από τον Ουρανό ή από τους ανθρώπους;»

Εκείνοι τότε άρχισαν να σκέπτονται μέσα τους, λέγοντας: «Αν πούμε: Από τον Ουρανό, θα μας πει: Γιατί, λοιπόν, δεν πιστέψατε σ' αυτόν; Αν, όμως, πούμε: Από τους ανθρώπους, φοβόμαστε το πλήθος, επειδή, όλοι έχουν τον Ιωάννη ως προφήτη».

Και του απάντησαν: «Δεν ξέρουμε».

Κι Εκείνος τους είπε: «Ούτε εγώ σας λέω με ποια εξουσία τα κάνω αυτά». (Ματθαίος 21:23-27)

Γιατί τα θυμήθηκα όλα αυτά;

Γιατί κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες, ακούγεται (από αριστερούς, χαζοδεξιούς και αντιλαλεί το τηλεόπληκτο πόπολο) το χιλιοειπωμένο «οι Έλληνες πολέμησαν εναντίον του φασισμού» ή «η Ελλάδα είπε ΟΧΙ στο φασισμό».

Υπουργός μισελληνικής προπαγάνδας και απεθνοποίησης της παιδείας, προπέρσι μας διαφώτισε ότι, «…το έπος της 28ης Οκτωβρίου, ήταν ένας πόλεμος αντίστασης στο φασισμό και μέρος του ευρύτερου αντιφασιστικού αγώνα στην Ευρώπη».

Μάλιστα. Καταρχάς τίθεται το εύλογο ερώτημα:

Δηλαδή αν ο εχθρός είχε π.χ. δημοκρατικό πολίτευμα, θα τον αφήναμε να περάσει;

Εάν έκαναν την εισβολή οι μπολσεβίκοι θα κάναμε αντίσταση; 

Η Ελλάδα τον Οκτώβριο του 1940, πολέμησε έναν εχθρό, έναν ξένον εισβολέα που της επιτέθηκε και απείλησε την εδαφική της ακεραιότητα, χωρίς να του ζητήσει πιστοποιητικό πολιτικών ή κοινωνικών φρονημάτων.


Κι εγώ νόμιζα ότι ευρίσκεται εις πόλεμον "με τον φασισμόν"

Και φυσικά το ΟΧΙ δεν το είπε ο λαός. 
Το είπε ο Μεταξάς.

Μα μισό λεπτό, ο Μεταξάς δεν ήταν «φασίστας»;

Εάν ήταν φασίστας, πως έκανε αντίσταση κατά του φασισμού;

Διαβάζουμε στην wikipedia:

Το καθεστώς της 4ης Αυγούστου μπορεί να χαρακτηριστεί ως δεξιό αυταρχικό και ως πατερναλιστικό. 

Παρά τις επιρροές του από τον φασισμό και τον ναζισμό, η 4η Αυγούστου δεν ταυτίζεται με τα καθεστώτα της ναζιστικής Γερμανίας και της φασιστικής Ιταλίας. Εξάλλου, δεν υιοθετούσε τις φυλετικές-ρατσιστικές διακρίσεις του ναζισμού (χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι επιτρεπόταν στους Έλληνες Εβραίους η συμμετοχή στην ΕΟΝ). 

Μια ακόμα σημαντική διαφορά ήταν ο αντι-ιμπεριαλιστικός λόγος του καθεστώτος και του Μεταξά.

Ο εθνικισμός ήταν ίσως το πιο κύριο χαρακτηριστικό του καθεστώτος, έχοντας επιρροές από τη δικτατορία του Σαλαζάρ στη Πορτογαλία και του στρατοκρατικού "Εστάντο Νόβο" στη Βραζιλία.

Ο Μεταξάς είχε στόχο έναν νέο "Τρίτο Ελληνικό Πολιτισμό". Οι οπαδοί του καθεστώτος θεωρούσαν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες οφείλουν να είναι οι συνεχιστές του Αρχαίου (Α΄) και του Βυζαντινού (Β΄) Πολιτισμού.

Οπότε, ή ο Μεταξάς δεν ήταν φασίστας και άρα έκανε αντίσταση κατά του φασισμού (οπότε του αξίζει κάθε τιμή από το «δημοκρατικό τόξο») ή ήταν φασίστας, αλλά προτίμησε να υπερβεί την ιδεολογία του και να κηρύξει τον πόλεμο στους ομοϊδεάτες του, για χάρη της πατρίδας, οπότε πάλι του αξίζει τιμή. 



Το πιθανότερο βέβαια, εάν τεθούν τέτοιες ερωτήσεις στους ινστρούχτορες της προπαγάνδας να απαντήσουν κι εκείνοι: «Δεν ξέρουμε».

κάτι που δεν θα έκανα οι εγχώριοι οπαδοί του μπολσεβικισμού, εάν έκανε επίθεση η «μαμά» Μόσχα ή οι δορυφόροι της.



Βίδεον. Ωχ! ωχ! ωχ!

Κ.Ο
Μίκης Θεοδωράκης: 
Το ΟΧΙ το είπε ο Μεταξάς




[Όταν ένας δικτάτορας πριν 83 χρόνια δημιουργούσε το κράτος πρόνοιας.. δεν είχε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να υπάρξουν εκλεγμένοι "δημοκράτες" για να το ξεθεμελιώνουν... τι να πούμε "κάτω ο φασισμός" ή "κρεμάλα στους προδότες";]

Η 1η του Μαΐου αποτελεί μέρα σταθμό για τα δικαιώματα των εργατών παγκοσμίως και βάφτηκαν με το αίμα αυτών στο Σικάγο στις αρχές του Μαΐου του 1886 που ήταν το μεγαλύτερο τότε βιομηχανικό κέντρο των ΗΠΑ. Κύριο αίτημα τους ήταν η μείωση των ωρών εργασίας και σύνθημα «Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο».

Στην Ελλάδα το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση στην Ελλάδα, από τον Σοσιαλιστικό Σύλλογο του Καλλέργη…

Το 1893, 2000 εργάτες διαδήλωσαν ζητώντας οχτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχημάτων.

Το 1894, γίνεται μια μεγάλη συγκέντρωση με τα ίδια αιτήματα που λήγει με 10 συλλήψεις και τον Αύγουστο ακολουθεί σύλληψη του σοσιαλιστή Σταύρου Καλλέργη.

Το εργατικό κίνημα ταλανιζόταν για καιρό όμως ποιος ήταν αυτός που καθιέρωσε την 1η Μαΐου και έδωσε στους Έλληνες εργάτες και εργαζόμενους τα δικαιώματα που σήμερα καταπατά η κυβέρνηση; Ο, για πολλούς δικτάτορας και φασίστας, εθνικός κυβερνήτης για εμάς Ιωάννης Μεταξάς.

Πολλοί θα πουν ότι τον Μάιο του 1936 είχε χτυπήσει με στρατό την συγκέντρωση των καπνεργατών στην Θεσσαλονίκη πράγμα αληθές αλλά σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου : 

«Κατέστη φανερόν ότι οι σκοποί οι επιδιωκόμενοι από τους διευθύνοντας την απεργιακήν κίνησιν είναι πολιτικοί, ανατρεπτικοί και όχι οικονομικοί». Οπότε για άλλη μια φορά κατέστη σαφές ότι οι καπηλευτες του αίματος του Ελληνικού λαου και της εργατικής τάξης επεδίωξαν και πάλι να παρασύρουν τους Έλληνες εργάτες και να τους μπολιάσουν με το διεθνιστικό τους δηλητήριο με την απουσία των εθνικιστών στο πλευρό τους να είναι και πάλι αισθητή.

Ο Ιωάννης Μεταξάς λοιπόν όταν ανέλαβε την ηγεσία του έθνους έκανε κάτι που για άλλους θα φάνταζε εξωπραγματικό διόρισε υπουργό εργασίας έναν κομμουνιστή τον Αριστείδη Δημητράτο.

Ο Δημητράτος μετά τα γυμνασιακά του χρόνια δραστηριοποιήθηκε στο συνδικαλιστικό κίνημα. Στην δεκαετία του ’20 ανέλαβε ηγετικές θέσεις στην ΟΚΝΕ και το 1925 εκλέχθηκε Γ.Γ του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, αποχώρησε από το ΚΚΕ, στράφηκε στον αντικομμουνισμό και εντάχθηκε στη συντηρητική παράταξη, στην οποία και παρέμεινε ως το τέλος της ζωής του. 

Το 1926, μάλιστα, ως εκπρόσωπος της συντηρητικής παράταξης στο 3ο Συνέδριο της ΓΣΕΕ κατήγγειλε τη Διοίκηση της Συνομοσπονδίας για «υποταγή στον Κομμουνισμό». Το 1928 εκλέχθηκε Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ και το 1929 μέλος του Ανωτάτου Οικονομικού Συμβουλίου.

Όταν λοιπόν την 4η Αυγούστου 1936 ο εθνάρχης ανέλαβε την διακυβέρνηση του έθνους ο Δημητράτος θα διοριστεί για πρώτη φορά Υπουργός Εργασίας. Παράλληλα το 1937 θα διοριστεί και στη θέση του Γενικού Γραμματέα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας, όπως είχε μετονομάσει ο Μεταξάς τη ΓΣΕΕ. Επί υπουργίας Δημητράτου καθιερώθηκε το Οχτάωρο στην Ελλάδα. Αυτό είναι ένα μόνο από τα κοινωνικά έργα που καθιέρωσε το καθεστώς παραθέτουμε ορισμένα προς γνώση όλων :

25 – 12 – 1936 Ιδρύεται οικονομική αστυνομία για την δίωξη του λαθρεμπορίου και την πάταξη της φοροδιαφυγής!

27 – 12 – 1937 Μέτρα της κυβέρνησης υπέρ των σταφιδοπαραγωγών. Ενισχύεται ο ΑΣΟ κι απαγορεύεται η επέκταση των φυτειών!

02 – 04 -1937 Καθιερώνεται η πρώτη Μαϊού ως εορτή της εργασίας!

02 – 05 – 1937 Συνίσταται Ταμείο Ασφάλισης Εμπόρων κι ορίζεται το πρώτο διοικητικό του συμβούλιο!

25 – 08 – 1937 Με απόφαση του υπουργού Εργασίας συστάθηκαν γραφεία ευρέσεως εργασίας σε μεγάλες πόλεις της χώρας!

27 – 09 – 1937 Από την 15η Νοεμβρίου αρχίζει η τακτική λειτουργία του Οργανισμού Κοινωνικών Ασφαλίσεων!

20 – 04 – 1938 Καθιερώνεται ο θεσμός της Αγροτικής Ασφάλειας σε όλη την χώρα, για την πρόληψη και καταστολή αγροτικών αδικημάτων!

30 – 11 – 1938 Αρχίζει η πλήρης ιατρική περίθαλψη των ασφαλισμένων στο ΙΚΑ και προσλαμβάνονται οι απαραίτητοι γιατροί!

Βλέπουμε λοιπόν ότι σχεδόν όλα όσα μας λένε οι ανθέλληνες διεθνιστές της αριστεράς όλα αυτά για τα οποία υποτίθεται μάχονται πήραν σάρκα και οστά επί Μεταξά και περατώθηκαν από κομμουνιστή υπουργό.

Για την ιστορία σας παραθέτουμε το πως ανέλαβε αυτή την θέση ο Αριστείδης Δημητράτος:

Το βράδυ της 4ης Αυγούστου η αστυνομία για πολλοστή φορά πήγε στο σπίτι του Δημητράτου. Ο Δημητράτος συνηθισμένος από τις άλλες φορές ετοίμασε βιαστικά την βαλίτσα για την εξορία. Ο αστυνόμος ήταν βιαστικός. «Γρήγορα του λέει». «Καλά ντε περίμενε λιγάκι να ετοιμαστώ» λέει ο Δημητράτος. «Τόσο πολύ βιάζεται ο Μεταξάς να με στείλει εξορία;» Τον συνέλαβαν άρον άρον και γραμμή στο σπίτι του Μεταξά.

Τον υποδέχτηκε χαμογελαστός ο Εθνικός κυβερνήτης. «Είσαι ο κομμουνιστής Δημητράτος έτσι δεν είναι»; «Ναι» απαντά ο Δημητράτος. 

«Και πιστεύεις στα δίκαια των εργατών αν δεν κάνω λάθος». «Βεβαίως» λέει ο Δημητράτος. «Ιδού λοιπόν. ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΔΙΟΡΙΖΕΣΑΙ υπουργός εργασίας!!! Τα οικονομικά είναι συγκεκριμένα με αυτα θα κινηθείς και θα κάνεις φιλεργτατικούς νόμους. Μην ανησυχείς εγω θα σε καλύπτω αρκεί να αγαπάς τους εργάτες. Οι Έλληνες εργάτες έχουν πατρίδα θρησκεία οικογένεια και ψυχή και ξυπνούν πολεμώντας αυτούς που τόσα χρόνια γλεντουν πάνω στο αίμα τους και τον ιδρώτα τους».



Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

26 Οκτωβρίου 1912: Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους αλλά & Μνήμη Αγίου Δημητρίου Μυροβλήτη, πολιούχου της Θεσσαλονίκης

Αποτέλεσμα εικόνας για 26 Οκτωβρίου 1912: Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους αλλά & Μνήμη Αγίου Δημητρίου Μυροβλήτη, πολιούχου της Θεσσαλονίκης

Από τις αρχές Οκτωβρίου του 1912 η Ελλάδα βρισκόταν σε πόλεμο με την παραπαίουσα Οθωμανική Αυτοκρατορία, έχοντας ως συμμάχους τη Βουλγαρία και τη Σερβία (Α' Βαλκανικός Πόλεμος). Θέατρο των επιχειρήσεων, η περιοχή της Μακεδονίας.

Ο ελληνικός στρατός βάδιζε από νίκη σε νίκη στη Δυτική Μακεδονία. Όμως, από την αρχή των εχθροπραξιών σοβούσε σοβαρή διαφωνία μεταξύ του αρχιστράτηγου Κωνσταντίνου και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου. 

Ο διάδοχος επιθυμούσε πρώτα την κατάληψη του Μοναστηρίου προς Βορρά, ενώ ο Βενιζέλος, βλέποντας την πιθανότητα να καταληφθεί η Θεσσαλονίκη από το βουλγαρικό στρατό, πίεζε τον Κωνσταντίνο να κατευθυνθεί προς τη φυσική πρωτεύουσα της Μακεδονίας, μια περιοχή με στρατηγική σημασία, η απελευθέρωση της οποίας αποτελούσε διακαή πόθο του ελληνισμού. «Καθιστώ υμάς υπευθύνους διά πάσαν αναβολήν έστω και στιγμής» του τηλεγραφεί επιτακτικά.

Τελικά, ο Κωνσταντίνος πείθεται με τη μεσολάβηση του πατέρα του βασιλιά Γεωργίου Α' και στις 25 Οκτωβρίου η εμπροσθοφυλακή του ελληνικού στρατού φθάνει προ των πυλών της Θεσσαλονίκης. 

Είχε προηγηθεί η καθοριστική νίκη στη Μάχη των Γιαννιτσών (19 - 20 Οκτωβρίου), που είχε κάνει ευκολότερη την προέλαση του ελληνικού στρατού. Ο Χασάν Ταξίν Πασάς που υπερασπιζόταν τη Θεσσαλονίκη δεν είχε άλλη δυνατότητα, παρά να ζητήσει μια έντιμη συμφωνία για την παράδοση της πόλης.

Στις 25 Οκτωβρίου οι απεσταλμένοι του ζήτησαν από τον Κωνσταντίνο να επιτραπεί στον Ταξίν να αποσυρθεί με το στρατό και τον οπλισμό του στο Καραμπουρνού και να παραμείνει εκεί μέχρι το τέλος του πολέμου. Ο Κωνσταντίνος, φυσικά, απέρριψε τον όρο του και του πρότεινε την παράδοση του στρατού του και τη μεταφορά του στη Μικρά Ασία με δαπάνες της ελληνικής κυβέρνησης.

Ο Οθωμανός αξιωματούχος δέχθηκε, τελικά, τους όρους του Κωνσταντίνου και στις 11 το βράδυ της 26ης Οκτωβρίου, ανήμερα της εορτής του Αγίου Δημητρίου, οι πληρεξούσιοι αξιωματικοί Ιωάννης Μεταξάς (ο κατοπινός δικτάτωρ και ο άνθρωπος του «ΟΧΙ») και Βίκτωρ Δούσμανης μεταβαίνουν στο Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης και υπογράφουν τα σχετικά πρωτόκολλα παράδοσης της πόλης στον ελληνικό στρατό.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, παραδίνονταν ως αιχμάλωτοι 25.000 τούρκοι στρατιώτες και 1.000 αξιωματικοί.

Το πρωί της 27ης Οκτωβρίου εισήλθαν στη Θεσσαλονίκη δύο τάγματα ευζώνων και ύψωσαν την ελληνική σημαία στο Διοικητήριο, ενώ οι υπόλοιπες ελληνικές δυνάμεις άρχισαν να λαμβάνουν θέσεις στα υψώματα γύρω από την πόλη.

Στις 11 το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1912 ο Κωνσταντίνος εισήλθε με το επιτελείο του στη Θεσσαλονίκη και το μεσημέρι έγινε πανηγυρική δοξολογία στο ναό του Αγίου Μηνά. Την ίδια μέρα, κατέφθασαν έξω από τη Θεσσαλονίκη και οι Βούλγαροι, όμως για τους γείτονες ήταν ήδη αργά. 

Ο επικεφαλής της μεραρχίας τους στρατηγός Τεοντορόφ ζήτησε να εισέλθει στην πόλη για να στρατοπεδεύσει. Εισέπραξε την αρνητική απάντηση του Κωνσταντίνου και ύστερα από διαπραγματεύσεις, επιτράπηκε να μπουν στην πόλη για ολιγοήμερη ανάπαυση δύο τάγματα με επικεφαλής τους βούλγαρους πρίγκιπες Βόρι και Κύριλλο. 

Επικράτησε, όμως, σύγχυση και τελικά εισήλθε στη Θεσσαλονίκη ένα ολόκληρο βουλγαρικό σύνταγμα, γεγονός που εκνεύρισε τον Βενιζέλο

Οι Βούλγαροι δήλωναν εμφαντικά παρόντες στις εξελίξεις στη Μακεδονία. Ο σπόρος του Β' Βαλκανικού Πολέμου είχε ριχτεί.

Έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από τους έλληνες κατοίκους της

Μνήμη Αγίου Δημητρίου Μυροβλήτη, πολιούχου της Θεσσαλονίκης


Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280 - 284 μ.Χ. και μαρτύρησε επί των αυτοκρατόρων Διοκλητιανού και Μαξιμιανού το 303 μ.Χ. ή το 305 μ.Χ. ή (το πιο πιανό) το 306 μ.Χ.

Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη.Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. 

Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303 μ.Χ., διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής.

Στη φυλακή ήταν και ένας νεαρός χριστιανός ο Νέστορας (βλέπε 27 Οκτωβρίου), ο οποίος θα αντιμετώπιζε σε μονομαχία τον φοβερό μονομάχο της εποχής Λυαίο. Ο νεαρός χριστιανός πριν τη μονομαχία επισκέφθηκε τον Δημήτριο και ζήτησε τη βοήθειά του. Ο Άγιος Δημήτριος του έδωσε την ευχή του και το αποτέλεσμα ήταν ο Νέστορας να νικήσει το Λυαίο και να προκαλέσει την οργή του αυτοκράτορα. Διατάχθηκε τότε να θανατωθούν και οι δύο, Νέστορας και Δημήτριος. 

Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Γρηγόριος ο Παλαμάς και Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου. Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο (σε αντιδιαστολή του λευκού αλόγου του Αγίου Γεωργίου) να πατά τον άπιστο Λυαίο.

Ένα από τα πολλά θαύματα του Αγίου είναι και το εξής. Το 1823 μ.Χ. οι Τούρκοι που ήταν αμπαρωμένοι στην Ακρόπολη της Αθήνας ετοίμαζαν τα πυρομαχικά τους για να χτυπήσουν με τα κανόνια τους, τους Έλληνες που βρισκόντουσαν στον ναό του Αγίου Δημητρίου, μα ο Άγιος Δημήτριος έκανε το θαύμα του για να σωθούν οι Χριστιανοί και η πυρίτιδα έσκασε στα χέρια των Τούρκων.

Για να θυμούνται αυτό το θαύμα, ο ναός λέγεται από τότε Άγιος Δημήτριος Λουμπαρδιάρης, από την λουμπάρδα δηλαδή το κανόνι των Τούρκων που καταστράφηκε.



Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Η βασιλεία στην Ελλάδα και το Δημοψήφισμα του 1974


Η Ελλάδα, αν και είναι η χώρα που γέννησε τη δημοκρατία, είναι πλούσια σε βασιλική ιστορία, ενώ από τα χρόνια του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, δύο είναι οι οίκοι που βασίλευσαν στη χώρα: ο οίκος Βίτελσμπαχ και οι οίκος Γλύξμπουργκ. 

Τρία χρόνια μετά τη Διάσκεψη του Λονδίνου, το 1830, οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής, Αγγλία, Γαλλία και Ρωσία, αφού αναγνώρισαν την πολιτική ανεξαρτησία του ελληνικού κράτους, παρέδωσαν, το 1833, το στέμμα της Ελλάδος στον νεαρό Βαυαρό πρίγκιπα Όθωνα. 

Αυτή είναι και η αρχή για την ιστορία της βασιλείας στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Η βασιλεία στην Ελλάδα, τερματίστηκε οριστικά –έως τώρα- με το Δημοψήφισμα του 1974, ενώ μέχρι τότε είτε βρισκόταν στο προσκήνιο ως Απόλυτη Μοναρχία, ή ως Συνταγματική Μοναρχία, ή ως Βασιλευόμενη Δημοκρατία, είτε περίμενε στο παρασκήνιο την επάνοδό της με τα σχετικά Δημοψηφίσματα.
Πηγή: digitalzoot.weebly.com
Η Συνθήκη του Λονδίνου 1830

Ο οίκος των Βίτελσμπαχ, τερματίζει στην Ελλάδα στις 10/11 Οκτωβρίου 1862 με το Ψήφισμα του Έθνους για με την κατάργηση της βασιλείας του Όθωνα. Τη διακυβέρνηση της χώρας αναλαμβάνει η Κυβερνώσα Βουλή και στις 18 Μαρτίου 1863, αναγορεύει ως «Συνταγματικόν Βασιλέα των Ελλήνων», τον Γεώργιο του οίκου Χόλσταϊν- Σοντερμπουργκ- Γκλύξμπουργκ (ιστορικές πηγές αναφέρουν τον οίκο αυτό να προέρχεται από τον γιο του Κωνσταντίνου ΙΑ Παλαιολόγου, Ιωάννη «Χριστιανό», ο οποίος λίγες μέρες πριν την Άλωση της Κωνσταντινούπολης , φυγαδεύτηκε στην Ιταλία από την μητέρα του). 

Ο οίκος των Γκλύξμπουργκ, μέσα από μια μεγάλη σειρά γεγονότων όπως εδαφικές προσαρτήσεις, οικονομική πτώχευση, Μακεδονικό Αγώνα, εξεγέρσεις, κινήματα, βαλκανικούς πολέμους, Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, Καταστροφή της Σμύρνης, πραξικοπήματα και δικτατορία, πέρα από τις περιόδους 1924-1935 (Δεύτερη Ελληνική Δημοκρατία), 1941-1944 (Κατοχή), 1967-1974 (Δικτατορία 21ης Απριλίου), πρωταγωνίστησε στην ελληνική ιστορία.

Ύστερα από 50 έτη βασιλείας και μετά τη δολοφονία του στις 13 Μαρτίου 1913, τον ελληνικό θρόνο αναλαμβάνει ως διάδοχος ο Κωνσταντίνος Α’. Με το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, έρχονται και οι πρώτες συγκρούσεις του βασιλιά με τον Βενιζέλο. 

Ο Κωνσταντίνος, μέσα από μια αλυσίδα πολεμικών και πολιτικών συγκρούσεων παραμένει στον θρόνο μέχρι να εξαναγκασθεί σε παραίτηση (30 Μαΐου 1917), από τις τρεις μεγάλες δυνάμεις – Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία- και στον θρόνο να ανέβει ο δευτερότοκος γιος του, Αλέξανδρος. Η βασιλεία του Αλέξανδρου τελειώνει με τον θάνατό του (12 Οκτωβρίου 1920), ενώ με νόθο Δημοψήφισμα που πραγματοποιείται στις 22 Νοεμβρίου 1920, το 99% αποφασίζει την επιστροφή του Κωνσταντίνου, ο οποίος και εγκαταλείπει τον θρόνο υπέρ του γιου του Γεωργίου Β’ στις 14 Σεπτεμβρίου 1920. 

Μετά την Δίκη των έξι και τις εκλογές της 16ης Δεκεμβρίου 1923, με θριαμβευτές τους Βενιζελικούς, ο Γεώργιος Β’ αναγκάζεται να εγκαταλείψει την Ελλάδα (19 Δεκεμβρίου 1923).


Πηγή: mixanitouxronou.gr, ο Δανός βασιλιάς Γεώργιος Α’
Ακολουθεί η περίοδος της Δεύτερης Ελληνικής Δημοκρατίας (1924-1935), για να λήξει την 1η Οκτωβρίου 1935, με το στρατιωτικό πραξικόπημα του Γ. Κονδύλη και με ένα ακόμα νόθο Δημοψήφισμα (3 Νοεμβρίου 1935) που τάσσεται υπέρ της βασιλείας. 25 Νοεμβρίου 1935, ο Γεώργιος Β’ επιστρέφει στην Ελλάδα και στη συνέχεια την εγκαταλείπει μετά από την κατάληψη της χώρας, από τις Δυνάμεις του Άξονα, τον Απρίλιο του 1941. Τις μεταπολεμικές εκλογές της 31ης Μαρτίου 1946, ακολουθεί ένα ακόμα Δημοψήφισμα, την 1η Σεπτεμβρίου 1946, το οποίο αποφασίζει την επάνοδο του Γεωργίου Β’ για να λήξει η βασιλεία του με τον θάνατό του, την 1η Απριλίου 1947 και τον θρόνο να αναλάβει ο Παύλος.

Η Τρίτη Περίοδος της Βασιλευόμενης Δημοκρατίας, μέσα σε ένα ταραχώδες πολιτικό σκηνικό, βρίσκει τον Παύλο στον θρόνο μέχρι και τον Μάρτιο του 1964, όπου πεθαίνει και τον διαδέχεται ο Κωνσταντίνος Β’, ο οποίος ύστερα από τις πολιτικές αψιμαχίες του με τον Παπανδρέου και το ασταθές πολιτικό σκηνικό, το οποίο λαμβάνει χώρα μετά την παραίτηση του τελευταίου, δίνει πρόσφορο έδαφος σε μια ομάδα συνταγματαρχών, να επιβάλει δικτατορικό καθεστώς, την 21η Απριλίου. 

Ο Κωνσταντίνος στις 13 Δεκεμβρίου 1967, μετά από ένα αποτυχημένο αντι-κίνημα ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών εγκαταλείπει την Ελλάδα (μαζί με τον τότε Πρωθυπουργό Κων/νο Κόλλια) και την 1η Ιουνίου 1973, με Συντακτική Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου καταργείται η Μοναρχία.


Πηγή: google.com, ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Β’ κατά τη διάρκεια διαγγέλματος προς τον ελληνικό λαό
Το Δημοψήφισμα της 8ης Δεκεμβρίου 1974

Στις 20 Ιουλίου 1974, ξεκινά η τούρκικη εισβολή στην Κύπρο φέροντας την κατάρρευση της Δικτατορίας –τρεις μέρες αργότερα-, ύστερα από την εθνική και διεθνή κατακραυγή για την παραπάνω εισβολή. Οι στρατιωτικοί αντιλήφθηκαν ότι δεν μπορούν να διαχειριστούν μια τέτοια κατάσταση και η ‘Κυβέρνηση’ Ανδρουτσόπουλου αναγνώρισε την επιτακτική ανάγκη η διακυβέρνηση της χώρας να περάσει στους πολιτικούς. Ο διορισμένος από τη δικτατορία Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Στρατηγός Φαίδων Γκιζίνης, ύστερα από την προτροπή του Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα, στη σύσκεψη της 23ης Απριλίου, καλεί τον Καραμανλή να επιστρέψει από το Παρίσι στην Ελλάδα, αμέσως, προκειμένου να αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας υπό την Κυβέρνηση «Εθνικής Ενότητας».

Ξημερώματα της 24ης Ιουλίου, ο Κων/νος Καραμανλής επιστρέφει στην Ελλάδα και στις 4 το πρωί, ορκίζεται Πρωθυπουργός, από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Σεραφείμ. 

Ο Καραμανλής, ως Πρωθυπουργός, πλέον, με Συντακτική Πράξη, φέρει σε ισχύ το Σύνταγμα του 1952, χωρίς όμως, τις διατάξεις περί Μοναρχίας. 

Η Συντακτική Πράξη της 4ης Σεπτεμβρίου, ορίζει ότι η μορφή του Πολιτεύματος θα λυθεί με Δημοψήφισμα, το οποίο θα λάβει χώρα μέσα σε 45 ημέρες από τις Βουλευτικές εκλογές (17 Νοεμβρίου 1974). 

Στις 13 Νοεμβρίου προκηρύσσεται η διεξαγωγή του Δημοψηφίσματος για τις 8 Δεκεμβρίου 1974 και μέχρι τότε Ανώτατος Άρχοντας του Κράτους θα είναι ο ήδη διορισμένος του δικτατορικού καθεστώτος Στρατηγός Φαίδων Γκιζίνης.

Αποτέλεσμα εικόνας για Η βασιλεία στην Ελλάδα και το Δημοψήφισμα του 1974
Διάρκεια προεκλογικής περιόδου και περίοδος πριν το Δημοψήφισμα


Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου για τις Βουλευτικές εκλογές, αν και το Πολιτειακό ήταν το μεγαλύτερο θέμα, ύστερα από κοινή συμφωνία, κανένα κόμμα -σκοπίμως- δεν το εκμεταλλεύτηκε. 

Οι αντιπαραθέσεις για το πολιτειακό ζήτημα, έμειναν σε κύκλο ιδιωτών. Οι Βουλευτικές εκλογές αναδεικνύουν νικητή τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, ο οποίος έρχεται σε συμφωνία με τον Πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Γ. Μαύρο (Ένωσης Κέντρου) και τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ , Α. Παπανδρέου, μέχρι και την ημέρα του Δημοψηφίσματος, το πολιτειακό ζήτημα να παραμείνει αποκομματικοποιημένο.


Κατά την περίοδο πριν του Δημοψηφίσματος, ο Κ. Καραμανλής κρατά ουδέτερη στάση και δεν εκφέρει καμία άποψη. Μόλις είχε κερδίσει τις εκλογές και μεγάλη ομάδα του κύκλου των ψηφοφόρων του, αποτελούταν από φιλοβασιλικούς, οπότε η διατήρηση της συνοχής του κόμματός του ήταν ιδιαίτερης σημασίας. 

Αναντίρρητα η ουδετερότητα αυτή, προσέδιδε πολιτική ανωτερότητα απέναντι στο εκλογικό σώμα και παράλληλα του έδινε την απόσταση που ήθελε από τον θρόνο, ο οποίος, αρχικά συνεργάστηκε, με το καθεστώς της 21ης Απριλίου. 
Όσο αφορά το αντίπαλο δέος, στον Κωνσταντίνο απαγορεύτηκε να έρθει στην Ελλάδα και ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να απευθυνθεί στον λαό θα ήταν μέσω ενός τηλεοπτικού δεκάλεπτου μηνύματος (26 Νοεμβρίου 1974), κάτι που χρόνια αργότερα χαρακτηρίστηκε από τον Καραμανλή ως «unfair».

Η διεξαγωγή του Δημοψηφίσματος 


Στις 8 Δεκεμβρίου 1974, πραγματοποιείται το Δημοψήφισμα, με τον ελληνικό λαό να αποφασίζει την κατάργηση του βασιλικού θεσμού στην Ελλάδα. Τα ζητήματα που έκρινε η απόφαση αυτή αφορούσαν, αφενός το θεσμικό πλαίσιο για την ανάδειξη του αρχηγού κράτους (η ανάδειξή του θα γινόταν με αιρετό τρόπο και όχι κληρονομικό) και αφετέρου σε πολιτικό επίπεδο την επάνοδο του Κωνσταντίνου ή όχι.

Στο ερώτημα του Δημοψηφίσματος για τη μορφή του Πολιτεύματος μεταξύ Βασιλευόμενης και Αβασίλευτης Δημοκρατίας, το 69,2% τάχθηκε υπέρ της Αβασίλευτης και το 30,82% υπέρ της Βασιλευόμενης. Τα χρώματα των ψηφοδελτίων ήταν πράσινα και καφέ, αντίστοιχα, ενώ ύστερα από πολλά χρόνια, ο λαός αποφάσισε με ένα αδιάβλητο δημοψήφισμα το πολιτειακό του ζήτημα (όπως συμβαίνει συχνά σε τέτοια ζητήματα, υπήρξαν φωνές οι οποίες αμφισβήτησαν τη γνησιότητα του αποτελέσματος και έκαναν λόγο για νοθεία και διαβλητό σύστημα).


Ο Κωνσταντίνος με μήνυμα του προς τον ελληνικό λαό: « Έλληνες και Ελληνίδες. Πιστός στη διακήρυξή μου, επαναλαμβάνω ότι προέχει η εθνική ενότητα χάριν της ομαλότητας, της προόδου και της ευημερίας της Χώρας και εύχομαι ολόψυχα οι εξελίξεις να δικαιώσουν το αποτέλεσμα που προέκυψε από τη χθεσινή ψηφοφορία », αποδέχεται το αποτέλεσμα. 

Ο Φαίδων Γκιζίνης, στις 15 Δεκεμβρίου παραιτείται από Πρόεδρος της Δημοκρατίας και στις 7 Ιουνίου 1975. Η Ε’ Αναθεωρητική Βουλή ψηφίζει το Σύνταγμα της Ελλάδος, με το οποίο ορίζεται ως πολίτευμα η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά, το Φεβρουάριο του 1988, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στο Λονδίνο δήλωσε ότι, αν και αντιβασιλικός, χαρακτήρισε τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη το δημοψήφισμα με το χαρακτηρισμό «unfair» (άδικο). Αυτή η άποψή του είχε αποτέλεσμα σημαντικών αντιδράσεων στον πολιτικό κόσμο της Ελλάδας. Ακόμη και 21 χρόνια μετά, η δήλωση αυτή συνεχίζει να αναφέρεται σε δημοσιογραφικά έντυπα. 

Στις 23 Απριλίου 2007 η εφημερίδα ΒΗΜΑ, πραγματοποίησε δημοσκόπηση όπου το 11,6% δήλωσε υπέρ της Βασιλευομένης Δημοκρατίας.
Αποτέλεσμα εικόνας για Η βασιλεία στην Ελλάδα και το Δημοψήφισμα του 1974
Φαίη Καργιώτη

Πηγές


Συνταγματική Ιστορία, ανάκτηση από: hellenicparliament.gr
Δημοψήφισμα 1974: Το αποκαλυπτικό έγγραφο του ΥΠΕΞ που διέρρευσε στον Αγγλικό τύπο, ανάκτηση από: thepressproject.gr
8 Δεκέμβρη 1974: Το Δημοψήφισμα με το οποίο ξεριζώθηκε η μοναρχία στην Ελλάδα, ανάκτηση από: imerodromos.gr
Δημοψήφισμα της 8ης Δεκεμβρίου 1974 για το πολιτειακό, ανάκτηση από: ert.gr
Το δημοψήφισμα του 1974 και το τέλος της βασιλείας στην Ελλάδα, ανάκτηση από: sansimera.gr
8 Δεκεμβρίου 1974: 42 χρόνια από το Δημοψήφισμα για την μορφή του Πολιτεύματος, ανάκτηση από: royalchronicles.gr
Λίγο πριν το δημοψήφισμα της 8ης Δεκεμβρίου 1974, ανάκτηση από: royalchronicles.gr
Η βασιλεία στην Ελλάδα, ανάκτηση από: academia.edu
Η πτώση της χούντας και η αποκατάσταση της δημοκρατίας στην Ελλάδα, ανάκτηση από: sansimera.gr


Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Σε έξαρση η εγκληματικότητα των λαθρομεταναστών

Ανθελληνική πολιτική η Νέα Δημοκρατία


Πληθαίνουν τα κρούσματα εγκληματικότητας που προκαλούν οι χιλιάδες αφρικανοί και ασιάτες λαθρομετανάστες που έχουν εισβάλει στην Πατρίδα μας και αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος η θέληση Νέας Δημοκρατίας να συνεχίσει την ανθελληνική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στο λαθρομεταναστευτικό πρόβλημα

Τις πρωινές ώρες της 19ης Οκτωβρίου ένας μαροκινός λαθρομετανάστης μαχαίρωσε ένα οδηγό ταξί όταν εκείνος αρνήθηκε να του δώσει τις εισπράξεις της ημέρας. Αναμενόμενα σε όλα τα συστημικά δελτία ειδήσεων δεν τονίζεται η ιδιότητα του παραπάνω κακοποιού ως λαθρομετανάστη από το μη-εμπόλεμο Μαρόκο της μακρινής Αφρικής.


Δυστυχώς η εγκληματικότητα των λαθρομεταναστών οξύνεται όλο και περισσότερο με οδυνηρά αποτελέσματα για τους Έλληνες αλλά και ιδιαίτερα για τις Ελληνίδες. Αναλυτικά πριν από λίγες μέρες, στις 12 Οκτωβρίου, ένας πακιστανός προσπάθησε να βιάσει δύο γυναίκες στην περιοχή της Λάμπης, στην Κω.

Είναι γεγονός ότι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας στο λαθρομεταναστευτικό πρόβλημα είναι η συνέχεια της ανθελληνικής πολιτικής των ανοικτών συνόρων, της άκρατης λαθρομετανάστευσης και του μαζικού λαθρεποικισμού του ΣΥΡΙΖΑ. 

Μοναδική διέξοδος στην μάστιγα της λαθρομετανάστευσης και του λαθρεποικισμού παραμένει η εφαρμογή του σχετικού νομοσχεδίου της Χρυσής Αυγής: 
  1. Κλείσιμο συνόρων
  2. Βαρύτατες ποινές για δουλεμπόρους
  3. Άμεση επιστροφή ΟΛΩΝ των λαθρομεταναστών στην χώρα εισβολής, στην Τουρκία!



Συντονισμένη διαδικτυακή επίθεση 
κατά της ιστοσελίδας 
της Χρυσής Αυγής


Από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου διεξάγεται για πολλοστή φορά μια συντονισμένη διαδικτυακή επίθεση κατά της ιστοσελίδας της Χρυσής Αυγής.


Οι εν λόγω κυβερνοεπιθέσεις προέρχονται σχεδόν από όλη την υφήλιο, ενδεικτικό του μεγέθους και της έντασης της επίθεσης.

Είναι προφανές πως το σύστημα ενοχλείται σφόδρα από την μοναδική φωνή Εθνικής Αντίστασης, την αδάμαστη φωνή της Χρυσής Αυγής που δήθεν έχει δύσει.

Η διαδικτυακή επίθεση αντιμετωπίζεται και σύντομα το http://www.xrisiavgi.com θα επανέλθει πλήρως.